Watermerk
Sluit

Het Huis Elfae - een duister gilde- fragment

Het was een uur na zonsopkomst en het was nog stil in de straten van Corentin-Zuid. De koets reed met ratelende wielen de stadspoort binnen en de klepperende hoeven van de donkinns deden menig Florestijn in zijn warme bedje wakker schrikken, gapen en, na een blik op de zandloper, zich nog eens lekker omdraaien. Ook de koetsier gaapte luidkeels. Hij was op speciaal verzoek vanochtend al bij het ochtendgloren op de bok geklommen om zijn vrachtje bij de bruggen van Corentin af te leveren, een vrachtje bestaand uit een tenger meisje met een spits gezicht waarin een paar vreemde ogen de wereld zelfverzekerd aankeken, en een wat verlopen magiër met een stoppelbaard van twee dagen en een mantel vol vlekken. Maar het kon de koetsier niet veel schelen hoe zijn passagiers eruit zagen. Ze hadden dik betaald voor het ritje en als ze zo nodig op dit vroege uur al bij het eindpunt wilden arriveren, dan leverde hij ze graag af; des te sneller zat hij zelf lekker in een knusse taveerne waar ze gebakken eieren als ontbijt serveerden.
De bruggen kwamen in zicht en de koetsier glimlachte tevreden, het ritje zat erop. Hij klom van de bok en wandelde naar het deurtje, dat hij opende met de gebruikelijke kreet: 'Eindbestemming. Allemaal uitstappen!'
Ailinn greep haar spullen bij elkaar en klom haastig uit het rijtuig. Ze bestudeerde het uitzicht. 'Daar ligt Floreste en daar Smeralde, van die kant kwamen we. En daar... daar gaan we heen!'
'Hopelijk,' mompelde Odis. Het was hem nog nooit gelukt om de magische eilanden te betreden.

Boeken

Voorkant van het boek: Het Huis Elfae - een duister gilde label fragment

INFO

‘Een duister gilde’ is het derde en laatste deel van de fantasytrilogie over het Huis Elfae.
Ailinn heeft wederom het gezelschap van de magiër Odis gezocht, ze heeft besloten hem te helpen bij zijn poging het magische eiland Faedra te betreden. Ze reizen samen langs drijvende tuinen, langs de Bron van Hechting en de Zee van Leven en Dood.

Intussen blijkt Ailinns oom Dragan zich in Vertival in een wespennest gestoken te hebben door een valse magiër naar het Huis Elfae te halen; de machtsbeluste Neron schijnt het Huis te willen gebruiken om er een duister gilde op te richten - als tegenhanger van de elftempel in Alf-Rún waar alleen de zuivere magie wordt bedreven - en hij haalt steeds meer oude vrienden naar Vertival, zoals Azar de vlammenzinger, de man zonder gezicht, en de hersenschudder Glau die vrouwe Esha in zijn macht houdt. Een aantal bewoners van Fortuna komt in opstand. Zullen zij genoeg goud en goederen bijeen weten te brengen om Brennens kleine leger te ondersteunen? En welke wending nemen de gebeurtenissen wanneer Ailinn, beschikkend over een oude, magische erfenis, terugkeert naar Vertival?

365 bladzijden
vanaf 11 jaar
ISBN 978 90 5116 1212

Deel 3 van De Kronieken van de Zeven Eilanden heet Drakensteen.